تعریف تبلیغات انلاین
امروزه همهچیز رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است. در قدیم کسبوکارها برای تبلیغات به راههایی هم چون کارت تبلیغ و یا اطلاعیهای هایی روی کاغذهای معمولاً رنگی که در سطح خیابانها پخش میشد روی میآوردند ولی اکنون در عصر ارتباطات جایی برای کاغذبازی باقی نمانده است.
تبلیغات کسبوکار بهصورت آنلاین پیش میرود و صفحات کاغذی جای خود را به صفحات مجازی دادهاند. در این روش شما دیگر نیاز ندارید تا یکسری نیروی انسانی تبلیغات شمارا پخش کنند و به همین جهت در هزینههایتان صرفهجویی میشود.
درروش سنتی مدتزمانی که طول میکشد تا یک کسبوکار شناسانده شود بسیار بیشترازاین روش تبلیغات آنلاین است و درنتیجه شما با تبلیغات آنلاین در وقت خود و دیگران نیز صرفهجویی میکنید. درروش سنتی شما تبلیغاتتان درواقع یک بار مصرف بودند و پس از مطالعه ( که اغلب هم مطالعه نمیشود) دور انداخته میشوند ولی تبلیغ آنلاین مادامالعمری است.
مورد دیگر میتوان به این موضوع اشاره کرد که در تبلیغات سنتی محدودیت جغرافیایی وجود دارد ولی در تبلیغات آنلاین میتوان حتی مرز ها را نیز جابجا نمود. اصلاً تبلیغات آنلاین به چه معنی است؟ از کی وارد بازی شده است؟ کی قرار است از بازی برود؟ هزینههای آن به چه صورتاند؟ چه افرادی این کار را انجام میدهند؟ هزینهی تبلیغات آنلاین چقدر است؟
اگر این سؤالات در ذهن شما نیز ایجادشده است و میخواهید به پاسخ آن برسید در این مقالهی جامع با ما همراه باشید.
در پاسخ به سؤال تبلیغات آنلاین چیست میتوان اینگونه پاسخ داد که هر فعالیتی در فضای مجازی و اینترنت که برای تبلیغ در مورد یک خدمت خاص که ممکن است آن تبلیغ به صورت متنی، تصویری، ویدیویی و یا صوتی صورت میگیرد (حال هر خدمتی) تبلیغ آنلاین نامیده میشود.
قدمت و پیشینه ی تبلیغات آنلاین
بحث داغ تبلیغات آنلاین اولین بار چه زمانی مطرح شد؟در ابتدا تبلیغات آنلاین چگونه بود و سپس چه سیر تکاملی را طی کرد؟
تبلیغات آنلاین در آینده قرار است چگونه باشد؟ اطلاعات شما در این مورد چقدر است؟
اینترنت در دههی 1990 پا به عرصهی جهانی گذاشت. در ابتدا تبلیغ در این فضا توسط دو شرکت سازندهی آن (شرکتهای ARPANET و NSFNet ) ممنوع اعلام شد ولی طولی نکشید که بهسرعت این ممنوعیت از طرف صاحبان شرکت برداشته شد.
تقریباً اگر سالهای ابتدایی را در نظر نگیریم، تبلیغات آنلاین با تولد اینترنت همراه بود. البته باید توجه داشت که در ایران تولد اینترنت کمی دیرتر و در دههی هشتاد صورت گرفت و پسازآن تبدیل به عضوی از خانوادهی مردم گشت.
انواع تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین نمایشی
تبلیغات نمایشی را میتوان پر سابقه ترین نوع تبلیغات از ابتدای تولد اینترنت نامید. این نوع تبلیغ را در بنرهای تبلیغاتی در اطراف سایتها و همچنین بهصورت پنجرههای بسته شونده در وسط صفحات سایت میتوانید ببینید. این موضوع حتی در نرمافزارهای موجود در موبایلها نیز رایج است.
بنا بر دلایل مختلف سایز این تبلیغات نیز متفاوت است. بعضی بسیار کوچک و قسمت بسیارکمی از صفحه را میگیرند و بعضی کل صفحه را پوشش میدهند و بعضی نیز در میان این دو هستند. از انواع بنرها میتوان به بنر ثابت، بنر متحرک و بنر انیمیشن اشاره نمود.
تبلیغ دهندگان هزینه های متفاوتی را نیز برای این نوع تبلیغ در نظر میگیرند. برای مثال هرقدر مقدار نمایشی که کاربران از آن داشتهاند بیشتر باشد هزینهی بیشتری نیز دریافت میکنند و هرقدر کمتر باشد، هزینه نیز کاهش میابد.
تبلیغات کلیک خور
در این نوع تبلیغات هرقدر تبلیغ شما بیشتر کلیک بخورد و درواقع کاربر وارد تبلیغ شما شود با کلیک کردن بر روی آن، هزینه دریافت میکنید.
تبلیغات هم سان و هم شکل با قالب
یکی از نقاط ضعف در تبلیغات نمایشی را میتوان ایجاد مزاحمت و درنتیجه آشفتگی برای خواننده دانست. زیرا این تبلیغها به یکباره ظاهر میشوند و بخشی از صفحه را به خود اختصاص میدهند. برای همین تبلیغ دهندهها شکل جدیدی از تبلیغات را تولید کردند که بهصورت همسان و همشکل با قالب سایت یا صفحهی شما در می آید و اگر این تبلیغ برای خواننده حائز اهمیت و کاربردی بود و یا حتی خواننده جذب آن شده باشد، میتواند با کلیک کردن آن تبلیغ را باز کند و اگر هم نخواست، از کنار آن عبور کرده و بررسی مسائل موجود در سایت بدون ایجاد مزاحمت میپردازد.
تبلیغات هوشمند و هدف گیرانه
درواقع در این نوع تبلیغ شما پسازاینکه تبلیغات همسان با قالب را در سایت خود اعمال کردید، حال وقت آن است که دام پهن کنید. باید برای چه کسانی دام پهن کرد؟ اصلاً چگونه دام پهن کنیم؟ برای کسانی که از تبلیغ همشکل با قالب شما خوششان آمده و به سایت شما آمدهاند، باید طوری آنها را مجذوب خود کنید که در هر صفحهی دیگری اگر بازهم تبلیغات شمارا دیدند، دوباره به سایت شما بیایند تا از تازهترین هایتان باخبر گردند.
آژانس دیجیتال مارکتینگ بامبو با داشتن یک تیم بسیار حرفهای و مجرب در این زمینه، به شما کمک میکند تا بتوانید با یک تبلیغات هوشمند و جنجالی، تعداد بازید های سایت خود را با بهترین و کمهزینهترین تبلیغ، در مدتزمان بسیارکم افزایش دهید. تیم بامبو با شماست.
تبلیغات آنلاین متنی
اگر یادتان باشد در ابتدای مقاله راجع به روشهای سنتی تبلیغ اعم از تبلیغ در روزنامه و تبلیغات کاغذی اشاره کردیم، تبلیغات متنی را امروزه نیز میتوان در روزنامههای دیجیتال و خبر گذاری های معتبر انجام داد. بسته به اینکه روزنامهی دیجیتال و یا خبر گذاری موردنظر از چه مقدار اعتبار برخوردار باشد هزینهی این نوع تبلیغ نیز متفاوت خواهد بود.
تبلیغات آنلاین صوتی
در این نوع تبلیغ درواقع مخاطبین شما بیشتر شنوندگان رادیو و رسانههای شنیداری آنلاین هستند. اگر شما قالب صوتی تبلیغ را انتخاب کنید باید مستقیماً با صاحب رسانهی صوتی موردنظر ارتباط گرفته و بر سر قیمت با یکدیگر به توافق برسید. چیزی که واضح است این است که قدرت تبلیغات نمایشی بسیار بیشتر از تبلیغات صوتی است و همینطور تبلیغات نمایشی بازده بالاتری نیز دارند.
تبلیغات در غالب ویدیو
در این نوع تبلیغ ویدیوهای با مدتزمان کوتاه ساخته میشوند که در بسترهای گوناگونی به نمایش گذاشته میشوند و بر اساس مدتزمان ویدیو و کاری که روی آن انجامشده هزینه را دریافت میکنند.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
یکی از پرطرفدارترین نوع تبلیغات، تبلیغ در شبکههای اجتماعی پرمخاطب مثل اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و پیامرسانهایی مانند تلگرام، واتساپ، روبیکا، ایتا، سروش و…است. مهمترین نکته در استفاده از تبلیغ در این شبکههای اجتماعی این است که ابتدا بدانید کدامیک در کشور شما رایجتر و پرمخاطب است و سرمایه و زمان خود را روی آن بگذارید.
تا قبل از مقولهی فیلترینگ در ایران شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و فیس بوک بسیار رایج بودند ولی بعد از فیلترینگ کمی این شبکهها کمرنگ شده و رفتهرفته جای خود را به روبیکا دادند. با انتخاب درست شبکهی اجتماعی موردنظر در هر بازهی زمانی و تبلیغ روی آن، شما به موفقیت دست خواهید یافت.
آژانس دیجیتال مارکتینگ بامبو به شما کمک میکند تا در هر بازه ی زمانی درست ترین شبکه ی اجتماعی را انتخاب کنید. کافی است با تیم حرفه ای بامبو در ارتباط باشید تا پیشرفت کار خود را با صرف کمترین زمان و هزینه ببینید.
بهترین سایت ها برای تبلیغات آنلاین کدام سایت ها هستند؟
توجه داشته باشید که هدف در این بخش از مقاله فقط معرفی چند سایت است و قصد تبلیغ آنها را نداریم
- یکتا نت
- صبا ویژن
- مدیا اد
- کاپریلا
- تپسل
- آی نتورک
- کلیک یاب
- برتینا
- ادنگاه
- افراک
معرفی سایت های رایگان برای تبلیغات
در اینجا به معرفی چند سایت رایگان میپردازیم که هزینه ای برای تبلیغات شما دریافت نمیکنند
- دیوار
- شیپور
- با ما
- همشهری
- آگهی 24
- لوکوپوک
- ایستگاه
- ایران گوگل
- آگهی چی
- نیاز روز
- ایران تجارت
- دیجی آنلاین
- پیک طلایی
- اوتاپ
- درج آگهی
- شهر 24
مزیت های تبلیغات آنلاین چیست؟
- اولین مزیت تبلیغات آنلاین کمهزینه بودن آن نسبت به سایر روشهاست.
- ازآنجاییکه اینترنت یک شبکهی جهانی گسترده است، پس زمان و مکان در آن محدود نیست. به این معنی که شما بدون محدودیت مکانی در هر نقطه ی دنیا که باشید میتوانید تبلیغات خود را در هر نقطهی دیگر که مایل بودید انجام دهید. همچنین اینترنت شبانهروزی است و شمارا از محدودیت زمانی نیز بینیاز میکند. در تبلیغات آنلاین، تبلیغ دهندهها روی موضوع شما تمرکز میکنند و فقط روی آن تبلیغات هدفمند انجام میدهند ازاینرو بازده بالاتری برای شما کسب میشود.
معایب تبلیغات آنلاین چیست؟
بالاتر به بررسی مزایای تبلیغات آنلاین پرداختیم حال به بررسی معایب آن میپردازیم.
- همانگونه که گفته شد بستر تبلیغات آنلاین اینترنت است، ما برای اتصال به اینترنت به یک سری وسایل فناوری نیازمندیم که گاهی ممکن است گران باشند.
- از آنجایی که اینترنت یک شبکهی گستردهی جهانی است و حدومرزی ندارد، ممکن است یکسری ناامنیهای اطلاعاتی پیش بیاید. این نکته را در نظر داشته باشید که سایتها و صفحات معتبر و پربازدید همواره در معرض خطر حملهی hacker ها قرار میگیرند.
- گاهی اوقات ممکن به هر دلیلی اینترنت برای یک بازهی زمانی قطع شود، در این صورت کسبوکار نیز برای این مدت کوتاه تقریباً ساکن میماند.
سخن پایانی :
در این مقاله تعریف جامعی در مورد تبلیغات آنلاین ارائه دادیم و آن را با تبلیغات سنتی مقایسه کردیم. همچنین به بررسی تاریخچهی اینترنت و تبلیغات آنلاین پرداختیم و سپس انواع تبلیغات آنلاین را معرفی کرده و به توضیح آنها پرداختیم و در آخر نیز مزایا و معایب تبلیغات آنلاین را برشمردیم.
با همهی این توضیحات شاید از خود بپرسید چگونه از انواع این تبلیغات برای کسبوکار خود استفاده کنید؟ در این مسیر به چه کسانی و چه ایدههای احتیاج دارید؟ برای ساخت یک تبلیغ به یک ذهن خلاق نیازمندیم، چه کسانی دارای این خلاقیت هستند؟ چهکار کنیم تا تبلیغمان همهگیر شود؟
آژانس دیجیتال مارکتینگ بامبو از ابتدای کار صفر تا صد همهچیز را برایتان به عهده میگیرد و با داشتن یک تیم حرفهای با ذهنی خلاق به شما کمک میکند تا از بهترین روشهای تبلیغات با صرف کمترین هزینه بهرهمند شوید.
بامبو، نگاهی نو، به کسب و کار تو
راه های ارتباطی با آژانس دیجیتال مارکتینگ
تلفن : 58605-021
آدرس : تهران – خیابان فاطمی – خیابان فلسطین – پلاک 506 طبقه 3
ایمیل : info@bambooagency.com